Strategie pro váš růst – Marketingové kampaně do konce roku

Halloween 

(31.10.)

Ač se Halloween může zdát jen jako pošetilý a tak trochu “kýčovitý” americký svátek i u nás nabírá na popularitě. Vzrůstá zájem o kostýmy, halloweenské dekorace, dýně, svíčky a slavné Pumpkin Spice Latte je opět na scéně. 

Halloween je tak skvělou příležitostí pro marketingové kampaně a to i pokud nic z výše zmíněných věcí neprodáváte. Výrazná kampaň může totiž nejen zvýšit prodeje, ale i celkové povědomí o vaší značce a o to přece jde.

Zde je několik tipů, jak tento “svátek” využít: 

  • Vytvořte tématický obsah spojený s Halloweenem, jako jsou strašidelné příběhy, tipy na výrobu kostýmů, nebo recepty na strašidelné dobroty. Tento obsah může být ve formě článků, videí na YouTube nebo příspěvků na sociálních sítích.
  • Pokud přeci jen prodáváte kostýmy, dekorace nebo jiné produkty spojené s Halloweenem, připravte atraktivní nabídky a slevy. Zvýrazněte tyto produkty na vašem webu a v reklamách.
  • Soutěže na sociálních sítích mohou být dalším skvělým způsobem, jak angažovat své stávající fanoušky a přilákat nové. Nabídněte ceny jako dárky spojené s Halloweenem a vyžádejte si od účastníků, aby sdíleli váš obsah nebo označili přátele.
  • Pošlete svým zákazníkům email s nabídkou na Halloween. Můžete jim nabídnout slevu na nákup, upozornit na novinky nebo jim poslat strašidelný newsletter.
  • Pokud máte fyzický obchod, zorganizujte Halloweenskou “párty”. Můžete pořádat kostýmové soutěže, strašidelné večery, nebo tématické workshopy. To může přilákat zákazníky do vašeho obchodu.

Klíčem k úspěchu je kreativita, včasná příprava a schopnost oslovit svou cílovou skupinu s relevatním obsahem a nabídkami. Pokud budete v marektingové startegii využívat i online kampaní, ty dopočujeme spouštět minimálně s 14denním předstihem. 

Slavné Pumpkin Spice Latter od Starbucks, které letos slaví 20 let na trhu. 

Black Friday 

(24.11.)

Black Friday je tradičním vrcholem nakupování před Vánocemi. V minulém roce utratili Češi více než 7 miliard korun a to POUZE co se týká nákupů přes internet. Tradičně patří elektronika mezi nejnakupovanější produkty, nicméně nezaostává ani společnost Pandora s prodejem šperků. K události Black Friday je tak logické připravit atraktivní nabídky, slevy a akce, které přilákají zákazníky. Nezapomeňte se však připravit na případný nával a to jak na webových stránkách, tak samozřejmě i co se týká kapacit odbavování prodaných produktů. 

  • Opět nezapomeňte zvýraznit ty produkty, na které během Black Friday dáváte slevu.
  • Nezapomeňte informovat své zákazníky o nadcházejícím Black Friday. Posílejte jim upozornění emailem, SMS nebo na sociálních sítích. To vytvoří očekávání a připraví je k nákupu. V den Black Friday pak můžete vytvořit speciální prodejní e-mail s využitím odpočtu, který skvěle funguje k podtržení urgence a časového limitu nabídky.
  • Black Friday je vhodný čas na intenzivní použití sociálních médií. Pravidelně sdílejte informace o vašich nabídkách, vytvářejte soutěže a komunikujte s fanoušky. Využijte hashtagy spojené s Black Friday, aby váš obsah zákazníci snadno našli.

Co se týká online reklamy, buďte připraveni na to, že se cena vaší běžné konverze může zvýšit a to kvůli většímu počtu inzerentů – ve zkratce budete bojovat o pozornost zákazníků s větším počtem firem. Dokud se vám ale cena konverze stále vyplatí, určitě Black Friday kampaň spusťte a to s minimálně 14 dní před vyvrcholením nabídky. Vhodné je v tomto období využít síly remarketingu – tedy cílit na ty, kteří v poslední době již na vašem webu byli.


Ukázka Black Friday kampaně firmy Cannasutra

Vánoce

(24.12.)

Vánoční období je jednou z nejdůležitějších událostí pro marketingové kampaně a prodeje. Dobře připravené vánoční marketingové kampaně mohou výrazně zvýšit prodeje vašich produktů nebo služeb. 

  • Znovu připomínáme vaše webové stránky. Nejenže můžete opět zvýraznit vaše nejprodávanější produkty, ale klidně se nebojte naladit vánoční atmoféru tím, že alespoň částečně změníte design. Stačí když změníte např. hlavní banner. 
Ukázka z Alza.cz
  • I k Vánocům patří slevy. Připravte atraktivní nabídky na produkty, které jsou vhodné jako vánoční dárky. Můžete nabídnout balíčky s několika produkty, sady dárkových certifikátů nebo zdarma dárky k nákupu nad určitou částku. S kampaní doporučujeme začít minimálně měsíc dopředu, nebo nejlépe již začátkem listopadu. Krásně tak můžete skloubit nabídky z Black Friday s nabídkami na dárky k Vánocům.
  • Pravidelně posílejte vánoční e-maily a upozorňujte zákazníky na vaše nabídky a akce. Určitě nezapomeňte svým zákazníkům popřát krásné Vánoce a získejte si je tím, že jim obsah zpersonalizujete (např. oslovením, individuálním slevovým kódem, nebo slevovou nabídkou na zboží, které má zákazník už dávno v košíku).
  • Darujte i vy a svým věrným zákazníkům pošlete vánoční dárek nebo jim poskytněte exklusivní slevu jako poděkování za jejich loajalitu.
  • Soutěže na sociálních sítích mohou být velmi účinným způsobem, jak získat nové zákazníky a zvýšit zapojení těch stávajících. Vymyslete kreativní soutěž s možností výhry produktů/služeb zdarma.
  • Pokud máte fyzický obchod, zorganizujte vánoční akce, jako jsou vánoční trhy, koncerty, workshopy nebo besídky pro děti. 

Nový rok

Vánocemi to nekončí… Nový rok je skvělou příležitostí pro zahájení kampaní spojených s novými začátky. Můžete nabídnout slevy na produkty nebo služby, které pomáhají s plněním novoročních předsevzetí, jako jsou fitness kurzy nebo osobní rozvoj. Pokud se v rámci vaší firmy nezaměřujete ani na jedno, zkuste se zamyslet, jak spojit vaše nabídky s novoročními předsevzetími a cíli vašich zákazníků. Že to s vašimi produkty nejde? Nechte se inspirovat třeba těmito originálními kampaněmi nejrůznějších značek. Držíme palce. 

Napište nám

Máte zájem o naše služby? Nebo vás jen zajímá více informací? Zavolejte nám, 777 099 328, nebo nám napište e-mail na info@grapefruit.cz či vyplňte kontaktní formuláře. My se vám obratem ozveme.