Jak psát úderné popisky na e-shop, které prodávají

calendar 21. ledna 2022

Máte e-shop s úžasnými produkty a chcete, aby se lépe prodávaly? Přinášíme vám pár tipů, jak psát vyladěné a úderné popisky, protože právě ty hrají výraznou roli při rozhodování zákazníka o koupi. Zákazník si po přečtení popisku prostě musí říct „Tohle potřebuji!“. Kvalitní popisky také pomohou optimalizaci pro vyhledávače, pokud zohledníte vhodná klíčová slova.

Poznejte své zákazníky

Jako první si musíte vyjasnit, pro koho popisky píšete a koho chcete oslovit. Cílíte na ženy nebo muže? V jaké věkové kategorii? V jaké sociální vrstvě? Kolik vydělávají? Co je jejich zaměstnání? Mají děti? Jaké jsou jejich zájmy? Odpovědi na všechny tyto otázky, i mnoho dalších, vám určí, na co se v popiscích zaměřit a jak je prezentovat.

Myslete také na to, že ne vždy souhlasí profil reálného zákazníka s cílovou skupinou pro kterou jsou produkty určené. Když například prodáváte oblečení pro děti, vaším zákazníkem nejsou ony, ale jejich rodiče. Popisek produktu tak musí odpovídat na otázky, které potřebuje o produktuktu znát rodič = zákazník, nikoli dítě = cílová skupina, pro kterou je produkt určený.

Nastavte si tone of voice

Nastavení vhodného tónu komunikace úzce souvisí s předchozím krokem. Jakmile si definujete potřeby svých zákazníků, určete si, jakým způsobem s nimi budete komunikovat. Prodáváte streetové oblečení pro mladé lidi? Pak si můžete dovolit odvázat se a klidně i tykat. Pokud ale prodáváte luxusní a drahý designový nábytek, bude to chtít úplně jiný styl komunikace.

Tone of voice pak aplikujte na celou komunikaci značky – jak v popiscích produktů a kategorií, tak v e-mailech, na sociálních sítích, na blogu, prostě všude.

Zjistíme, jak vaši zákazníci mluví

Nevíte, jak správně nastavit styl komunikace a ten správný tone of voice? My vám s tím rádi pomůžeme.

Chci pomoct!

Lidé nečtou?

Toto je jeden z velkých mýtů, kterým se ale bohužel spousta e-shopů řídí. Není to ale pravda. Tento mýtus vznikl ze špatné interpretace výzkumu – správná interpretace je „Lidé na internetu nečtou vše, ale skenují a vybírají si, co je pro ně zásadní.”

Je proto důležité popisky vhodně opticky členit. Používejte nadpisy a podnadpisy, tvořte krátké a výstižné odstavce, nezamotávejte se do dlouhých souvětí. Používejte tučné písmo i kurzívu. Pokud máte popisky hodně dlouhé, prokládejte je obrázky a videi. Také můžete texty prokládat interními odkazy.

Nic se ovšem nemá přehánět. Pokud budete mít v popisku víc tučného textu než normálního, není to dobře. Ani používání více navzájem se bijících fontů nedělá dobrotu. 

Nepopisujte parametry, řešte problémy

Často si majitelé e-shopů myslí, že stačí předat návštěvníkům informaci o parametrech jako materiál, barva a velikost. Ano, lidi to samozřejmě zajímá, ale rozhodně to není to, na základě čehož u vás nakoupí. Objeví-li stejnou věc jinde, kde se ztotožní s popiskem, máte smůlu.

Vyhněte se také naprosto zřejmým informacím, jako že „kuličky jsou kulaté“ nebo „voda je mokrá“. Jasně, to už přeháníme, ale asi víte, co tím chceme říct. Pokud navíc popíšete produkt ze svého pohledu, čili napíšete to, co zaujalo vás, je opět velká šance, že návštěvníka ztratíte. Zákazníci musí vědět, proč váš produkt potřebují. Musí z popisku zjistit, že jedině váš produkt je to, co vyřeší jejich problémy.

Prodáváte šátky na nošení miminek? Zaměřte se na jeho výhody oproti kočárku:

„V našem šátku budete mít své děťátko neustále blízko a přitom budete mít volné ruce. Už se nemusíte rozhodovat mezi chováním svého miláčka v náručí a jinými činnostmi. Stejně tak máte volné ruce pro své starší dítě, které se tak už nikdy nebude cítit odstrčené.“

Pokud prodáváte rodinnou dovolenou nebo pobyt v hotelu či penzionu, více než rozměr apartmánu a že je „Family Friendly“ bude vaše klienty zajímat například:

„V našem rodinném apartmánu je ve dvou ložnicích dostatek místa pro hraní i odpočinek. Venku se děti mohou vyřádit na trampolíně, pískovišti či skluzavce, zatímco si rodiče dopřejí kávu nebo skleničku vína v restauraci v klidu a přitom na dohled. Pro děti rádi připravíme zmrzlinové poháry podle jejich momentálního přání.“

Ukážete, že chápete, co vaše cílová skupina skutečně potřebuje, jaké řeší ve svém životě problémy, a především, že vy jim je umíte vyřešit.

Příběhy táhnou

Že je dobré psát v příbězích, jste již jistě slyšeli. Použijte příběh produktu, váš příběh v jednotlivých popiscích. Má e-shop nějakou rodinnou tradici? Zajímáte se o ekologii? Recyklujete obalové materiály, místo abyste kupovali nové? Řekněte to. Zákazníkům se přiblížíte, zlidštíte a taky si vás snáze zapamatují.

Rozhodně si ale nevymýšlejte. Pokud své produkty vyrábíte ručně sami, řekněte to. Jestliže na to ale máte své lidi nebo zadáváte zakázku firmě, přiznejte to. Není na tom nic špatného. To, že rostete a můžete si dovolit zaměstnávat další lidi, je rozhodně plus. Navíc tak stihnete odbavit více zakázek. Stejně tak můžete udělat plus z toho, že výrobu zadáváte místní firmě a podporujete tak český trh.

Tip na závěr

Pište blog. Popis produktu by neměl být slohová práce, ale je spoustu dalších informací, které můžete zákazníkovi předat a tím ho o nákupu přesvědčit. Blog s relevantním obsahem je právě tím místem, kde se můžete vyřádit a často si tím i vybudovat výraznou konkurenční výhodu.

V článcích můžete zodpovědět některé často se objevující otázky, ale taky v nich můžete svým potenciálním zákazníkům ukázat, k čemu vaše produkty slouží a jak konkrétně jim mohou pomoci. Můžete psát různé návody nebo příběhy vašich zákazníků, dělat osvětu v tematice vašeho e-shopu. A v neposlední řadě využít blogové články jako další SEO obsah.

Napíšeme vám popisky nebo blog

Ať už potřebujete popisky či jiné texty na svůj e-shop, nebo se chystáte pustit do psaní blogu, rádi vám s tím pomůžeme.

Chci texty!

Napište nám

Máte zájem o naše služby? Nebo vás jen zajímá více informací? Zavolejte nám, 777 099 328, nebo nám napište e-mail na info@grapefruit.cz či vyplňte kontaktní formuláře. My se vám obratem ozveme.