Top 5 marketingových trendů pro rok 2024 

calendar 26. listopadu 2023

Základem úspěšného marketingu je sledování trendů. Ty se stále rychleji mění a je tak potřeba je o to více sledovat a dobře se na ně připravit. Podle zprávy od VidenGlobe (marketingová analytická agentura) bude rok 2024 časem plným příležitostí a výzev, které jsme dosud neviděli. Co nás tedy konkrétně čeká a o jakých trendech víme, že budou na vzestupu?

Umělá inteligence

Vzhledem k tomu, jakého boomu jsme se dočkali v oblasti umělé inteligence (AI), nemůžeme začít nikde jinde. Vliv umělé inteligence na marketing je transformační a má potenciál revolučně změnit způsob práce marketérů. Efektivní využití technologie umělé inteligence umožňuje zlepšit výkon kampaní, spokojenost zákazníků a podporovat růst podnikání. A právě u té spokojenosti zůstaneme.

Novinkou a velkým trendem pro rok 2024 bude tzv. konverzační marketing a zákaznické  interakce řízené umělou inteligencí. Dny, kdy zákazníci trpělivě čekali na odpovědi, jsou pryč; lidé teď hledají okamžitá řešení a na ty je AI jako dělaná. 

Prostřednictvím chatbotů a virtuálních asistentů řízených umělou inteligencí se značky spojují se spotřebiteli v reálném čase, odpovídají na dotazy a usnadňují tak rozhodování o nákupu. Tento typ interakce je na vzestupu již teď a bude o to více v roce 2024. Tyto interakce řízené umělou inteligencí poskytují bezproblémový a personalizovaný zážitek, zvyšují spokojenost zákazníků a tím i konverze. Vy byste tak neměli čekat a zakomponovat AI do vaší strategie taktéž. Např. takový Live chat na webu, který odpoví zákazníkům okamžitě na nejčastější dotazy, může být skvělý začátkem. Obrátit se v tomto případě můžete na společnosti jako je Supportbox, SmartSupp nebo třeba Livechat.com, kteří vám s implementací pomohou. 

Virtuální realita a rozšířená realita

Hranice mezi digitálním světem a realitou se stává stále tenčí a to díky pokrokům v oblasti virtuální a rozšířené reality (VR a AR). Tyto technologie se stávají čím dál tím dostupnější a skvěle propojují možnosti online a offline zážitků. Už dávno neplatí, že tyto technologie se mohou dovolit jen větší značky. 

Ať už jde o virtuální prohlídku showroomu pro automobilovou společnost nebo aplikaci, která umožňuje uživatelům vizualizovat, jak nábytek bude vypadat v jejich domě, možnosti jsou prakticky neomezené. V českém prostředí můžeme takové využití najít u Alzy, kdy přes virtuální realitu můžete zjistit, zda rozměry daného produktu budou sedět tam, kam potřebujete a to pouhým namířením mobilu na dané místo. 

UGC obsah 

O UGC obsahu už jste jistě slyšeli. Jde o takový obsah, který je vytvořený samotnými uživateli (UGC = user generated content). Podle Semrush Social Media 2024 Trends se spotřebitelé budou k takovému obsahu stále více přiklánět a těm značkám, které UGC využívají budou více důvěřovat. V rámci UGC nejde o žádné spolupráce ani práci s influencery. Jde o prostý typ obsahu od běžných uživatelů – může se tedy jednat o videa, fotografie, texty apod. V roce 2024 byste se tedy měli zamyslet nad tím, jak své uživatele můžete angažovat a tento typ obsahu rozvíjet. Můžete uspořádat různé fotosoutěže nebo třeba vyzvat k UGC vaše zákazníky pomocí emailingu. 

Ultra personalizovaný obsah 

V době neskutečných technologických vymožeností, spotřebitelé očekávají na míru šitý nákupní proces, nebo je tak alespoň předpovězeno pro rok 2024. A nejen ten, celá cesta zákazníka od povědomí až po samotný nákup má velký potenciál pro personalizaci a přiblížení se k zákazníkovi na hlubším levelu. 

S obrovským množstvím dostupných dat z různých tzv. “touchpoints” (bodů, kdy se zákazník dostává do přímého kontaktu s vaší firmou) – ať už jde o sociální média, webové stránky nebo dokonce fyzické prodejny – pomocí sofistikovaných analytických nástrojů mohou značky využívat veškeré dostupné informace o zákazníkovi. Tyto informace pak využít k hyperpersonalizovaným marketingovým strategiím, kde jsou obsah, doporučení produktů a dokonce i reklamy upraveny pro jednotlivé spotřebitele. S vývojem technologií a algoritmů věříme, že brzy bude konec masových marketingových strategií. 

Video obsah 

Zatímco video marketing není nic nového, jeho dominanci umocnil nástup platforem a nástrojů jako TikTok, YouTube Shorts, reels a dalších. S krátkým časem pro zaujmutí publika, je tento formát krátkých videí naprosto dokonalou příležitostí, jak se dostat do povědomí vašich zákazníků. Tady ale POZOR. Zatímco video reklama bude určitě efektivní, nezapomeňte své sledující a další uživatele pomocí videí i vzdělávat, nejenom prodávat. Vyprávějte příběhy, sdílejte různé tipy, novinky z oboru, úspěchy, pohledy do zákulisí vaší firmy a věřte nebo ne, tato strategie obsahu bude fungovat mnohem lépe než statický formát. 

Chcete se do vašeho marketingu ponořit v dalším roce po hlavě? Kontaktujte nás a my vám s tím rádi pomůžeme. 

Napište nám

Máte zájem o naše služby? Nebo vás jen zajímá více informací? Zavolejte nám, 777 099 328, nebo nám napište e-mail na info@grapefruit.cz či vyplňte kontaktní formuláře. My se vám obratem ozveme.