Zajímavá fakta o Instagramu, které se vyplatí znát v roce 2021
Instagram patří už léta k nejoblíbenějším a neziskovějším sociálním sítím. I přesto, že mu minimálně v oblíbenosti na paty v poslední době šlape TikTok, je stále na pomyslné marketingové špici. V dnešním článku jsme si pro vás připravili zajímavé informace, statistiky a čísla, které by vám rozhodně neměly uniknout.
1) Něco málo z historie aneb Instagramu bude letos 11 let
Můžeme bez nadsázky říct, že Instagram zažívá „pubertální léta“. Letos totiž od jeho založení uplyne 11 let. Oficiálně byl spuštěn 6. října 2010, první fotografii (a sice svého psa) vložil do aplikace během testování jeho zakladatel Kevin Systrom už v červnu téhož roku.
Verze pro iOS byla vydaná 2010, verze pro Android pak o 2 roky později. Během této krátké doby si tato nová, úplně jiná a atraktivní sociální síť získala přízeň několika set tisíc lidí. A jak to tak bývá, co je zajímavé a potencionálně ziskové, to nikdy neujde pozornosti Facebooku. V roce 2012 tak dochází k tomu, o čem si šuškali všichni vrabci v onlinovém světě — Facebook kupuje Instagram za 1 miliardu USD. Vzhledem k výnosnosti Instagramu je jasné, že to byl minimálně „kauf desetiletí“.
2) Nejnavštěvovanější,nejoblíbenější, nejstahovanější?
Instagram je šestý nejnavštěvovanější web, což by nebylo až tak překvapující, kdyby nebyl primárně mobilní aplikací. Zajímavé je také to, že na Googlu je 9. nejhledanější frází. Co se týká stahování, patří k TOP 5 nejstahovanějším aplikacím. Předběhl jej pouze Zoom (v souvislosti s koronavirovou krizí), TikTok, Messenger a Facebook. Pro představu — v roce 2020 si jej stálo 13 milionů uživatelů.
3) O uživatele jde až na prvním místě
Máte Instagram? Tipujeme si, že ano. Pak patříte k 1 miliardě dalších lidí, kteří jej každý měsíc aktivně používají. Neuvěřitelné číslo, že? Máte díky tomu opravdu široké portfolio možností, koho můžete sledovat. Ať už jde o influencery, zajímavé osobnosti či vaše oblíbené firmy.
Co se týká pohlaví je zastoupení na Instagramu poměrně vyrovnané — používá jej 51 % žen a 49 % mužů. 75 % uživatelů je pak mladších 35 let.
4) Bída organického dosahu
Obecné dogma dnešní doby praví, že bez placené reklamy příliš parády neuděláte. Neustále se měnící algoritmy Instagramu jsou totiž neúprosné. A zhoršuje se to rok od roku. V roce 2020 byl organický dosah vyčíslen na 1,60 %, v roce 2021 to vypadá na další propad — na 1,22 %.
Pokud i přesto hodláte budovat váš profil bez placené reklamy (hodně štěstí), pak podle průzkumu od Bannersnack vsaďte na carousely (mají nejvyšší organický dosah), klasické fotky a až na posledním místě překvapivě videa. O hodně lepší organický dosah pak mají Instagram Stories, které denně otevírá přes 500 milionů lidí.
5) Marketing na Instagramu
Podle průzkumu Smartly.io až 50 % marketingových týmů využívá přibližně polovinu marketingového rozpočtu právě na reklamy na sociálních sítích. 29 % z nich pak převážnou část rozpočtu „nasype“ právě do Instagramu, který jako vizuální platforma skvěle funguje pro většinu větších či menších fiirem.
Proč byste měli nad investicí do Instagramu minimálně uvažovat? Pojďte se podívat na pár zajímavých čísel.
- 200 milionů uživatelů navštíví denně alespoň jeden obchodní profil.
- Až 80 % lidí používá Instagram k tomu, aby proklepli nějakou službu či zboží.
- 130 milionů lidí každý měsíc otevře podporovaný nákupní příspěvek.
- 58 % lidí se o určitou značku začalo zajímat po zhlédnutí Instagram Stories a až 50 % lidí navštíví firemní webové stránky dané firmy s cílem provést nákup.
Který z faktů vás zaujal nejvíce? Klidně nám dejte vědět prostřednictvím našich sociálních sítí, kde vás téměř denně informujeme o dalších žhavých novinkách z onlinu.
Pokud byste chtěli dát šťávu vašim sociálním sítím nebo poradit, jak z nich vytěžit maximum pro vaše podnikání, neváhejte nás kontaktovat.
Potřebujete se poradit s odborníky? Pak jste tu správně!
Chci poradit