Recenze: Velký kurz E-commerce od Digisemestr aneb jde to i online
Více než 55 hodin videozáznamu od předních českých odborníků a k tomu další bonusové lekce a materiály, kterým se můžete věnovat až do přehřátí vlastních mozkových závitů – to je Digisemestr online. V České republice je spousta online i offline kurzů na témata ze světa online marketingu, ale ne všechny nabízí opravdu to, co popisují. Digisemestr je ale mezi nimi vyhlášený po právu.
O Digisemestru
S konceptem prezenčního Digisemestru přišel v roce 2015 Jindřich Fáborský, o kterém jste mohli slyšet ve spojení s Marketing Festivalem. Po dobu jednoho semestru dojíždějí studenti každou sobotu na místo vyučování, kde od rána do večera nasávají nové informace od odborníků s mnohaletým know-how. V kurzu se účastníci dozví vše o digitálním/online marketingu od PPC reklam, přes branding, sociální sítě, SEO, technické parametry a byznysové otázky e-shopů, až po fungování zahraničních trhů v Evropě. Studenti se učí od lektorů jako je Eliška Vyhnánková, která je spoluautorkou knižního bestselleru „Jak na sítě,” Václav Blahout, který je dlouhodobě podepsán pod digitálními aktivitami a strategiemi Českého olympijského týmu a lovebrandu Coca-Cola, či Jan Kvasnička, který je expertem v UX designu. Programem doposud prošlo více než 1 100 studentů, kteří ve většině hodnotí kurz kladně.
Když jsem se nechala na prezenční studium nalákat, přišla bohužel koronavirová pandemie a ročník 2020 se uskutečnil pouze v online formě. Ročník 2021 se pak neuskutečnil vůbec. V Digisemestru ale nelenili a zaměřili svou pozornost na transformaci do onlinu. A tak vznikly kurzy jako E-commerce marketing: Prakticky a od těch nejlepších, PPC reklama strategicky nebo E-mail marketing od A do Z s Pavlem Polou. A právě pro komplexní kurz E-commerce jsem se nakonec rozhodla i já sama, protože se specializuji na sociální sítě a copywriting a chtěla jsem si dále prohloubit znalosti v rámci celého e-commerce marketingu. Do budoucna bych ráda absolvovala všechny nabízené kurzy včetně prezenční formy.
Jak vyučování probíhá?
E-commerce kurz se od klasického prezenčního Digisemestru liší nejen formou, ale i obsahem. Online kurz se zaměřuje především na online marketing týkající se e-shopů. Na své si ale přijde každý, kdo se pohybuje ve světě e-commerce, nebo se v něm třeba pohybovat plánuje. Ovšem nejen majitelé e-shopů si zde přijdou na své, v Digisemsetru se dozvíte i mnoho informací o praktickém používání sociálních sítí, copywritingu a content marketingu – proto se je tento kurz vhodný pro kohokoli, kdo dělá online marketing, nabízí služby, píše blog, či jednoduše – chce se prosadit v onlinu. Účastník kurzu získá vhled do uvažování nad celkovou marketingovou strategií a výběrem technického řešení webu/eshopu. Dozví se, jak na výkonnostní reklamu, branding, správu sociálních sítí, získá zde i povědomí o právním minimu v e-commerce. Pokud vás tedy zajímá, co vše je potřeba znát před založením e-shopu, nad čím vším se zamýšlet, jak e-shop propagovat a jak vytvořit stabilní brand, je pro vás Digisemestr trefou do černého.
Kurz je rozdělen do 24 hlavních lekcí a 3 bonusových a je neustále aktualizován, což je jedna z jeho hlavních předností. V každé lekci je krátký popis, na co se lekce zaměří, poté následuje videoprezentace s teorií a často i s praktickou ukázkou. Na konci lekce najdete další doporučené zdroje – blogové články a užitečné odkazy, a to jak české, tak zahraniční. V závěru každé lekce vás pak čeká kontrolní test. V rámci testů se objevují pouze otázky, které zazněly ve výuce. Jedinou „nevýhodou” pro mě osobně byla možnost zvolení více možných odpovědí, což mi v některých lekcích pokazilo celkový průměr. Takovéto testování však má své opodstatnění – tento fakt mě donutil poctivěji si dělat výpisky tak, aby mě v testu nic nezaskočilo. Výsledky testů z každé části se průměrují, a pokud na konci kurzu získáte více než 70 % správných odpovědí, získáte i certifikát o absolvování kurzu. Ke kurzu máte přístup na 1 rok, ale pokud usilujete o certifikát, musíte kurz dokončit během 180 dnů od zakoupení a máte na to celkem 3 pokusy.
Co je obsahem kurzu?
Pokud jste zcela nepolíbeni online marketingem, kurz vás provede krok za krokem tím, co a jak nastavit, vyhodnocovat, na co se zaměřit. Hodí se pro vás ale i pokud jste již v nějakém oboru zběhlí a jenom hledáte další materiály k rozšíření vašich obzorů, nebo máte už svůj byznys, ale nefunguje vám tak, jak byste chtěli.
Od Václava Blahouta v kapitole „Sociální sítě: Jak využít jejich potenciál” se například dozvíte mnohé o Pinterestu, který je v České republice stále velmi podceňovanou platformou jakožto marketingový kanál, ač neprávem. Například oproti marketingově využívanějšímu Twitteru je totiž Pinterest v České republice uživatelsky hojně navštěvovanou sítí.
Od lektorky Petry Dolejšové zas načerpáte informace o právním minimu v e-commerce. V krátkých úderných kapitolách (každá má své vlastní video) mluví Petra o tom, jak si pohlídat spolupráci s influencery, jak pořádat soutěže tak, aby byly legislativně v pořádku, jak si poradit s GDPR, které je pro některé online podnikatele tak trochu strašákem, nebo třeba jak využívat fotobank a právních limitů obrázků na internetu.
Obraťte se na nás! Prohlédněte si služby Grapefruit.cz.
Jdu na to!Jak kurz hodnotím a komu ho doporučit?
Plusem tohoto kurzu je pak příležitost získat tříměsíční licenci na 3 různé marketingové nástroje: Marketing Miner, Smartlook a Nautie. V kurzu se pracuje především s nástrojem Marketing Miner, který se určitě vyplatí vyzkoušet. Používá se jako nástroj pro získávání dat. Pomocí Marketing Mineru se dopídíte k datům o návštěvnosti webu či e-shopu, analýze produktů ve srovnávačích cen, klíčových slovech, zmínkách o vaší značce a dalších. Jedná se o hodně šikovný nástroj a navíc český produkt! Cena za měsíc se odvíjí od velikosti projektu, potřeby dat k analýze a dalších parametrů. Nejkupovanější verzí je však ta za 1399 Kč/měsíc.
Zásadní mínusy jsem u tohoto kurzu naopak nezaznamenala. Vše v kurzu je srozumitelné a já se těším až se budu k materiálům a aktualitám v kurzu vracet.
Kurz bych doporučila všem lidem z oboru, protože tempo, kterým se online marketing vyvíjí, je neúprosné a člověk se tak stále učí. Jako marketing specialista si zde rozšíříte své obzory, získáte znalostní přesah a větší vhled do e-commerce marketingových činností. Jako marketingový junior zas získáte kompletní přehled o e-commerce marketingu. Majitel e-shopu pro změnu zjistí to, jak o svém e-shopu uvažovat, na co při jeho tvorbě a správě nezapomenout a na co je lepší si najmout specialistu. Podnikatel, se zde dozví, jak se postavit důležitým byznysovým otázkám, jako je například expanze do zahraničí či legislativa. Nicméně Online kurz E-commerce od Digisemestru bych doporučila i těm, kteří se věnují komplexnímu marketingu – vždy se ještě najde něco, čemu se lze přiučit. U tohoto kurzu je ale každopádně dobré mít alespoň povědomí o tom, co je to sociální síť nebo vyhledávač, protože kurz počítá s tím, že znáte základní marketingové pojmy. Najdeme zde i kapitoly, které jsou tak hodně zaměřené na technickou stránku věci.
Závěrem je nutno říci, že v online marketingu se profesionál bez kontinuálního vzdělávání neobejde. Je to neustále se měnící obor, který má desítky dalších podoborů a možností specializace. A právě Digisemestr může pomoci vytvořit ucelenější obrázek marketingovým juniorům, majitelům e-shopů, ale i profesionálům. V kurzu si přijde na své každý, a to díky ideálnímu poměru teorie a praxe.
Pro ty, kteří by ani po absolvování Digisemestru toho neměli „dost,“ mohu doporučit i online kurz Honzy Bartoše o Facebook reklamě, který byl stejně nadupaný jako kurz o E-commerce od Digisemestru! 🙂
Terezie Hofmanová, správce sociálních sítí, Grapefruit.cz