Jak udržet krok? Trendy v online marketingu 2022
Online marketing je proměnlivým světem, ve kterém udrží krok pouze ti, kteří se udržují v kurzu. A abyste nezůstali pozadu, přinášíme vám osm trendů, které letos hýbou online marketingem a kterým byste měli rozhodně věnovat pozornost.
1. Pravidelná komunikace
Na takzvaný konverzační marketing byste se rozhodně měli v letošním roce zaměřit. Se stále se zrychlující komunikací prostřednictvím sociálních sítí vaši zákazníci očekávají rychlou odpověď na jejich dotazy, a to na všech dostupných platformách. Čím dál tím častěji totiž využívají zákazníci k dotazování právě Facebook nebo Instagram. Společnost Gartner předpovídá, že do roku 2023 bude dokonce až 60 % všech požadavků zákaznického servisu vedeno skrze digitální kanály. Nezapomeňte si proto nastavit upozornění na příchozí zprávy či komentáře.
Možností je samozřejmě také vytvoření Chatbota či nastavení automatických přímých zpráv, které zajistí okamžitou reakci. Důležité je umožnit vašim klientům se s vámi spojit ihned a nedovolte, aby na svou odpověď čekali více jak pár hodin. Zároveň doporučujeme vytvořit si jednotný konverzační tón a komunikovat autenticky. Přílišná oficiálnost může zákazníka odradit.
2. Udržitelnost
Změna klimatu a problém globální udržitelnosti je téma, které v posledních letech silně rezonuje společností. Právě proto lidé očekávají, že jejich oblíbené značky ukáží zájem a svou podnikatelskou cestu k udržitelnosti povedou. Používáte recyklované obaly nebo přírodní složky? To vše může být plusovým bodem při budování loajality vašich zákazníků. Ukažte, že jsou vaše produkty šetrné k životnímu prostředí a buďte transparentní.
3. Virtuální a rozšířená realita
Virtuální realita se stává s každým dalším rokem očekávaným prvkem online marketingu, který slibuje jedinečný uživatelský zážitek. Tento zážitkový marketing umožňuje vašim klientům si vyzkoušet, jak by libovolný produkt vypadal u nich doma nebo jak ho lze používat. Již nyní existuje celá řada aplikací, které v rozšířené realitě fungují a které jsou dostupné všem majitelům chytrých telefonů. Důležité ale je předem promyslet, zdali je pro vás tento nástroj relevantní a zdali se vám do něj vyplatí prostředky investovat.
4. Interaktivní obsah
Množství obsahu na sociálních sítích narůstá, diváci jsou přehlcení a vzniká boj o jejich zaujetí. Interaktivní obsah vám v boji může pomoci k upoutání pozornosti a zvýšení zapojení vašich zákazníků. Posloužit může různá infografika s prokliky, kvízy, ankety či jakékoliv další nástroje, které sociální sítě nabízejí. Doporučujeme proto například na Insta Stories využívat různé prvky pro dotazování sledujících, což kromě jejich pozornosti může přinést i více informací o tom, kdo je vaší cílovou skupinou. Skvěle mohou posloužit také instagramová Reels, která v posledních několika měsících zcela dominují a přitahují největší počet sledujících.
Nezaostávejte za ostatními příliš dlouho. Pomůžeme vám rozjet nové trendy na vašich sociálních sítích co nejdříve tak, abychom z nich společně vymáčkli maximum. Připravíme pro vás efektivní obsah a oživíme vaše profily.
Držet krok s Grapefruitem!5. Videa
Průzkum Wyzowl ukázal, že až 84 % zákazníků zakoupilo natočený produkt po zhlédnutí videa. Ta se proto stávají nutnou součástí online marketingu, protože řeknou o vámi nabízené službě mnohem více nežli obyčejná fotka. V letošním roce navíc platí, že čím kratší formát, tím na sociálních sítích zajímavější. Lidé jsou zvyklí konzumovat informace rychle a srozumitelně, proto nezapomeňte k vašim videím přidat titulky. Na Facebooku se totiž většina z nich spouští na první dobrou bez zvuku. Videa aktuálně frčí především na Tik Toku, Instagram Reels či Youtube Shorts.
6. Podcasty
Nemůžeme opomenout ani audio formát, který i v roce 2022 zůstává důležitou součástí marketingu. Podcasty slouží především k předání autentického obsahu a je jenom na vás, jak jejich téma pojmete. Zaměřit se můžete například na vzdělávání v oblasti vašeho podnikání, na předání příběhu firmy či na rozhovory se zajímavými lidmi ve vašem oboru. Nezapomeňte zveřejňovat podcasty na všech nejpoužívanějších platformách (Spotify, Apple Podcasts, Apple Music, Sound Cloud, Google Podcasts a další), aby se k nim dostalo co nejširší publikum.
7. Influencer marketing
Influenceři i nadále vládnou reklamě na sociálních sítích a nebude tomu jinak ani letos. Převládajícím trendem jsou nyní dlouhodobé spolupráce s menším počtem influencerů, kteří se stávají tváří či ambasadory vaší značky. Dlouhodobější spolupráce budují u sledujících důvěru, působí lidštěji a v případě, že se spojíte se správným influencerem, oslovují také relevantní publikum a potenciální klienty. Doporučujeme proto věnovat výběru správných a efektivních influencerů dostatečnou pozornost.
8. Nakupování na sociálních sítích
Význam online nakupování nabral na obrátkách v době pandemie a hitem letošního roku se stává možnost nakupování přímo na sociálních sítích. Vytvořte proto pro své zákazníky obsah, který lze koupit prostřednictvím pár kliknutí přímo z Facebooku nebo Instagramu. Vaši klienti tak nebudou muset odcházet z aplikace, kterou zrovna používají a celý proces nákupu se zrychlí a zefektivní.
Trendy v marketingu neustále přibývají a neustále se mění. Přidáme proto ještě jednu malou radu na závěr. Předtím než se rozhodnete trendy roku 2022 následovat, je vždy potřeba popřemýšlet o tom, kdo je vaše publikum a co mu nabízíte. Na základě toho si zhodnoťte, které z těchto nástrojů jsou pro vás vhodné a relevantní a teprve poté je aplikujte. Slepé následování všech marketingových trendů vás totiž může stát spoustu času, energie a peněz, ale nemusí být vůbec výhodné. Pokud byste rádi sehnali někoho, kdo vám se vším tímto přemýšlením pomůže, neváhejte se na nás obrátit. Rádi vám pomůžeme udržet krok.
Náš tým sleduje aktuální i dlouhodobé trendy každý den. Obraťte se na nás a my vám pomůžeme na cestě za úspěšným byznysem.
Chci si sjednat schůzku zdarma