Jak na placenou propagaci na Facebooku aneb umíte vytvořit kampaň v Business Manageru?
Reklama na Facebooku má v dnešní době v rámci online marketingu velké zastoupení. Její nesporná výhoda je totiž v tom, že ji můžete vytvářet v různých formátech a cílí na zhruba 2 miliardy lidí na světě. Především ale má tato sociální síť o svých uživatelích mnoho informací, které můžete vy jako inzerent při cílení reklam využít. Navíc se „reklama“ na Facebooku řadí mezi ty „levnější” placené formy propagace, které sociální sítě nabízejí. Pokud jste se již rozhodli marketingu na Facebooku využívat, ale nevíte přesně, jak reklamu nastavit, mrkněte na náš návod.
Jak s reklamou začít a proč využívat Business manager?
Pokud chcete reklamy na Facebooku využívat (a stejně tak i na Instagramu), musíte mít založený reklamní účet, zároveň je potřeba tento účet následně propojit s vaší facebookovou stránkou. Reklamní účet poté spravujete již skrze rozhraní Správce reklam. Za náš Grapí tým doporučujeme založit si Business Manager, což je facebookový nástroj, který je k dispozici zdarma. Business Manager vám totiž umožní z jednoho místa spravovat reklamní účty, facebookové firemní stránky, produktové katalogy, publika a další prvky. Vše potřebné pro správu facebookových stránek tak najdete přehledně na jednom místě. Oceníte ho i v případě, že byste chtěli navázat spolupráci s marketingovou agenturou – správa a předání práv pro správu přes Business Manager je totiž v mnohém snazší. A to se vyplatí!
Jak nastavit kampaň v Business Manageru?
Nastavení propagace v Business Manageru se skládá ze tří částí: Kampaně – Sady reklam – Reklamy. Všemi těmito třemi „záložkami” musíte při nastavování propagace v Business Manageru projít, abyste úspěšně placenou propagaci spustili. V následujících videích vám ukážeme, jak na to.
Ve Správci reklam klikněte na zelené tlačítko „Vytvořit”. Vyberte účel vaší propagace. Po vybrání účelu propagace se vám zobrazí uživatelské prostředí pro správu Kampaně. Můžete zde nastavit její název, případně upravit účel, nastavit limit rozpočtu, který do kampaně chcete investovat a další informace. Klikněte na tlačítko „Další”. Dostáváte se do prostředí Sad reklam. Zde opět můžete upravit název Sady reklam, vyberete typ návštěvnosti, a především nastavíte okruh uživatelů, na které chcete svou placenou propagací cílit. Vyberete kanály, v rámci kterých se bude vaše reklama uživatelům zobrazovat. Uvidíte zde i přehled vypočítávající pravděpodobné výsledky vzešlé z vaší propagace v daném nastavení. Opět klikněte na tlačítko „Další”.
Tímto krokem přejdete na poslední „záložku” Reklamy. Zde opět můžete upravit vygenerovaný název pro danou reklamu. Co je ale hlavní, na této záložce buďto vytvoříte samotnou reklamu – tedy její textaci, vyberete vizuál, doplníte popisek, URL adresu, kterou chcete reklamou propagovat a další potřebné informace. Druhou možností je pak nastavit placenou propagaci na již vzniklý příspěvek na vaší facebookové stránce. Zároveň v náhledu vpravo můžete zkontrolovat, jak se daná reklama/propagovaný příspěvek bude zobrazovat uživatelům v rámci dané sítě a daného typu zobrazení příspěvku. Můžete zde nastavit i UTM parametry, pokud je nechcete tvořit externě. Klikněte na tlačítko „Zveřejnit”. Máte hotovo! 🙂
V Grapefruitu děláme především výkonnostní marketing a pomáháme firmám růst. Od návrhu brandu přes realizaci webových stránek až po tvorbu mobilních aplikací. Pro naše klienty také zajišťujeme správu SEO, on-line kampaní a sociálních sítí. Věnujeme se tvorbě videí a reklam. Naše projekty jsou fresh a mají šťávu. Tak se na nás neváhejte obrátit!
Chci vás kontaktovat