Jak na newslettery, které vaše zakázníky neunudí k smrti
E-mailing je jednoduchý a účinný marketingový nástroj. Máte díky němu jedinečnou možnost napřímo oslovit své cílové zákazníky, kteří vám dobrovolně dali kontakt, budovat s nimi vztah a samozřejmě jim také prodat své služby či produkty.
Podstatná je však jedna věc. Musí váš e-mail otevřít.
Jak docílit toho, aby neskončil v propadlišti dějin jako tisíce dalších? Jak se odlišit a přimět čtenáře, aby provedli požadovanou akci? Přečtěte si 8 rad, díky nimž přestanete vyrábět SPAMY a začnete tvořit hodnotné e-maily, které přinesou užitek oběma stranám.
Předmět je gró
První text, který uživatel vidí. Nechte si na něm opravdu záležet! Mějte na paměti, že je potřeba vyniknout v záplavě konkurence. A taky, že na to máte asi tak 2 vteřiny.
Ideální je vypíchnout zajímavý bonus či stěžejní informaci z celé zprávy. Udělejte to zábavným způsobem, klidně se trochu odvažte. Chcete přece zaujmout a nalákat k otevření mailu. Nudné klišé nikoho nenadchne. Nevhodná jsou velká písmena a emotikony, které mohou poslat váš e-mail rovnou do SPAMU.
Co funguje:
- čísla (7 rad jak…),
- výzva (Nečekejte až vás skolí viróza, vsaďte na prevenci.),
- neobvyklá slovní spojení (Bouře ve sklenici vína.),
- slovní hříčky (Kladně o Kladně.),
- přímá řeč (Tesaři radí: „Nábytek jedině z masivu”.).
Ať to hezky ladí
Vizuál je další důležitá stránka vašeho newsletteru. Zapojte firemní barvy, logo, ikony, obrázky aj. Ukažte čtenářům, kdo jste. Buďte zapamatovatelní. Snažte se o konzistentní vzhled v napříč všemi komunikačními kanály (web, facebook, letáky). Zaujměte na první pohled výraznými obrázky a tlačítky, které vybízí k akci. A pamatujte na to, že v jednoduchosti je síla. Platí to vždycky. A obzvlášť u newsletteru.
Poutavý nadpis
Váš mail čtenáře zaujal natolik, že ho otevřeli, a dokonce je neodradil ani vizuál. Vyhráno? Ale kdeže!
Teď musíte připravit pořádnou bombu. Oční past. Klidně zapomeňte na nudné oslovení a naservírujte rovnou pořádný nadpis. Nebo fotku. Jde o to získat pozornost a “Vážený zákazníku” není úplně to pravé ořechové. Pokud totiž nezaujmete, pravděpodobně skončíte v koši. A to je škoda, ne?
Co funguje:
- postupujte podobě jako u předmětu,
- inspirujte se u bulvárních plátků, tam jsou na nadpisy většinou machři,
- touha (Jak si užít pořádnou dovolenou, i když jste letos nestihli našetřit?),
- strach (Báječné tipy na výlety, které vás nezruinují.)
- podobnost (Naučte se vařit jako Jamie Oliver.).
Obsah je král
Ve 2—3 odstavcích musíte říct, co máte na srdci. Tzn. co nabízíte, proč si to má zákazník koupit a co mu to přinese. Stručně, jasně, výstižně. Jděte k věci. To nejdůležitější sdělení vložte vždycky hned na začátek. Používejte grafické prvky, které zaujmou. Pamatujte na to, že lidé text nečtou ale skenují. Usnadněte jim to!
Co funguje:
- krátké věty a odstavce,
- odrážky,
- číselné seznamy,
- zvýrazněná slova.
Pište lidsky, personalizujte a buďte vtipní
Vytvořte si jednotný tón komunikace, který vás vystihuje. Buďte lidští. Pište e-maily s vtipem a nápadem. Nabubřelé marketingové fráze nemá nikdo rád. Opravdu.
Ukažte, že svého čtenáře znáte a že vám na něm záleží. Oslovte ho jménem, pošlete mu nabídku, která se neodmítá na základě toho, co o něm víte. Je to pracnější, ale vyplatí se to.
Prolinkování
A nezapomeňte na…prolinkování! Díky prolinkování můžete čtenáře poslat na váš web, ukázat mu blog s recenzemi, nabídnout mu další služby a produkty atd. Zkrátka mu poskytnou další cenný obsah a získat prostor k tomu, abyste ho přesvědčili o svých kvalitách a popostrčili jej k nákupu.
Obrázky a fotografie
Často řeknou více než tisíc slov. Vsaďte na hezké produktové foto, které souvisí s tématem. Obrázky vždy laďte do celkového firemního vizuálu. Nikdy nezapomeňte na odkaz!
Obrázky a fotky mají obvykle mnohem lepší konverze (prokliknutí) než samotný text. Vkládejte je ideálně rovnoměrně v rámci celého e-mailu. Uvidíte, že to bude fungovat.
Do akce!
Základem každé marketingové komunikace je mít jasný cíl a dovést k němu čtenáře. Proto snaha o sebelepší text e-mailu vyjde naprázdno bez pořádné výzvy k akci. Ukažte čtenáři, co má dělat. Teď už si ho přece nemůžete nechat pláchnout! Díky údernému CALL TO ACTION jej dostanete přesně tam, kam potřebujete.
Co funguje:
- barevná a výrazná tlačítka (modrá a zelená barva jsou tutovka),
- tlačítka s kulatými rohy,
- velká písmena a vytučnění,
- jasná výzva (do obchodu, číst, prohlédnout…).
Nudné, ale povinné
Ke správnému e-mailu patří i patička. Obzvlášť v dobách GDPR. Nechte na sebe kontakt, řekněte, co vás opravňuje k odeslání e-mailu, umožněte zrušení odběru a samozřejmě připojte sociální sítě. Všechno pěkně podle pravidel.
Budeme rádi, když se inspirujte našimi radami předtím než pošlete do světa další newsletter. Pevně doufáme, že odteď se to v e-mailových schránkách bude hemžit jenom newslettery, které je radost číst a zároveň plní své poslání :). Pokud byste si nevěděli rady, jak na e-mail marketing nebo potřebovali pomoct s texty firemních e-mailů, neváhejte se na nás obrátit.