Jak na newslettery, které vaše zakázníky neunudí k smrti

calendar 2. října 2019

E-mailing je jednoduchý a účinný marketingový nástroj.  Máte díky němu jedinečnou možnost napřímo oslovit své cílové zákazníky, kteří vám dobrovolně dali kontakt, budovat s nimi vztah a samozřejmě jim také prodat své služby či produkty

Podstatná je však jedna věc. Musí váš e-mail otevřít. 

Jak docílit toho, aby neskončil v propadlišti dějin jako tisíce dalších? Jak se odlišit a přimět čtenáře, aby provedli požadovanou akci? Přečtěte si 8 rad, díky nimž přestanete vyrábět SPAMY a začnete tvořit hodnotné e-maily, které přinesou užitek oběma stranám. 

Předmět je gró

První text, který uživatel vidí. Nechte si na něm opravdu záležet! Mějte na paměti, že je potřeba vyniknout v záplavě konkurence. A taky, že na to máte asi tak 2 vteřiny.

Ideální je vypíchnout zajímavý bonus či stěžejní informaci z celé zprávy. Udělejte to zábavným způsobem, klidně se trochu odvažte. Chcete přece zaujmout a nalákat k otevření mailu. Nudné klišé nikoho nenadchne. Nevhodná jsou velká písmena a emotikony, které mohou poslat váš e-mail rovnou do SPAMU. 

Co funguje:

  • čísla (7 rad jak…),
  • výzva (Nečekejte až vás skolí viróza, vsaďte na prevenci.),
  • neobvyklá slovní spojení (Bouře ve sklenici vína.),
  • slovní hříčky (Kladně o Kladně.),
  • přímá řeč (Tesaři radí: Nábytek jedině z masivu”.).

Ať to hezky ladí

Vizuál je další důležitá stránka vašeho newsletteru. Zapojte firemní barvy, logo, ikony, obrázky aj. Ukažte čtenářům, kdo jste. Buďte zapamatovatelní. Snažte se o konzistentní vzhled v napříč všemi komunikačními kanály (web, facebook, letáky). Zaujměte na první pohled výraznými obrázky a tlačítky, které vybízí k akci. A pamatujte na to, že v jednoduchosti je síla. Platí to vždycky.  A obzvlášť u newsletteru.

Poutavý nadpis

Váš mail čtenáře zaujal natolik, že ho otevřeli, a dokonce je neodradil ani vizuál. Vyhráno? Ale kdeže! 

Teď musíte připravit pořádnou bombu. Oční past. Klidně zapomeňte na nudné oslovení a naservírujte rovnou pořádný nadpis. Nebo fotku. Jde o to získat pozornost a “Vážený zákazníku” není úplně to pravé ořechové. Pokud totiž nezaujmete, pravděpodobně skončíte v koši. A to je škoda, ne? 

Co funguje:

  • postupujte podobě jako u předmětu,
  • inspirujte se u bulvárních plátků, tam jsou na nadpisy většinou machři,
  • touha (Jak si užít pořádnou dovolenou, i když jste letos nestihli našetřit?),
  • strach (Báječné tipy na výlety, které vás nezruinují.)
  • podobnost (Naučte se vařit jako Jamie Oliver.).

Obsah je král

Ve 2—3 odstavcích musíte říct, co máte na srdci. Tzn. co nabízíte, proč si to má zákazník koupit a co mu to přinese. Stručně, jasně, výstižně. Jděte k věci. To nejdůležitější sdělení vložte vždycky hned na začátek. Používejte grafické prvky, které zaujmou. Pamatujte na to, že lidé text nečtou ale skenují. Usnadněte jim to!

Co funguje:

  • krátké věty a odstavce,
  • odrážky,
  • číselné seznamy,
  • zvýrazněná slova.

Pište lidsky, personalizujte a buďte vtipní

Vytvořte si jednotný tón komunikace, který vás vystihuje. Buďte lidští. Pište e-maily s vtipem a nápadem. Nabubřelé marketingové fráze nemá nikdo rád. Opravdu.

Ukažte, že svého čtenáře znáte a že vám na něm záleží. Oslovte ho jménem, pošlete mu nabídku, která se neodmítá na základě toho, co o něm víte. Je to pracnější, ale vyplatí se to.

Prolinkování 

A nezapomeňte na…prolinkování! Díky prolinkování můžete čtenáře poslat na váš web, ukázat mu blog s recenzemi, nabídnout mu další služby a produkty atd. Zkrátka mu poskytnou další cenný obsah a získat prostor k tomu, abyste ho přesvědčili o svých kvalitách a popostrčili jej k nákupu.

Obrázky a fotografie 

Často řeknou více než tisíc slov. Vsaďte na hezké produktové foto, které souvisí s tématem. Obrázky vždy laďte do celkového firemního vizuálu. Nikdy nezapomeňte na odkaz!

Obrázky a fotky mají obvykle mnohem lepší konverze (prokliknutí) než samotný text. Vkládejte je ideálně rovnoměrně v rámci celého e-mailu. Uvidíte, že to bude fungovat.

Do akce!

Základem každé marketingové komunikace je mít jasný cíl a dovést k němu čtenáře. Proto snaha o sebelepší text e-mailu vyjde naprázdno bez pořádné výzvy k akci. Ukažte čtenáři, co má dělat. Teď už si ho přece nemůžete nechat pláchnout! Díky údernému CALL TO ACTION jej dostanete přesně tam, kam potřebujete.

Co funguje:

  • barevná a výrazná tlačítka (modrá a zelená barva jsou tutovka),
  • tlačítka s kulatými rohy,
  • velká písmena a vytučnění,
  • jasná výzva (do obchodu, číst, prohlédnout…).

Nudné, ale povinné

Ke správnému e-mailu patří i patička. Obzvlášť v dobách GDPR. Nechte na sebe kontakt, řekněte, co vás opravňuje k odeslání e-mailu, umožněte zrušení odběru a samozřejmě připojte sociální sítě. Všechno pěkně podle pravidel.

Budeme rádi, když se inspirujte našimi radami předtím než pošlete do světa další newsletter. Pevně doufáme, že odteď se to v e-mailových schránkách bude hemžit jenom newslettery, které je radost číst a zároveň plní své poslání :). Pokud byste si nevěděli rady, jak na e-mail marketing nebo potřebovali pomoct s texty firemních e-mailů, neváhejte se na nás obrátit. 

Napište nám

Máte zájem o naše služby? Nebo vás jen zajímá více informací? Zavolejte nám, 777 099 328, nebo nám napište e-mail na info@grapefruit.cz či vyplňte kontaktní formuláře. My se vám obratem ozveme.